24 juli 2011

Svampresan

Förra veckan tyckte min syster att vi skulle ta med våra föräldrar 85 och 88 till svampskogen. I torsdags eftermiddag gjorde vi vår utflykt tillsammans.
Syster och jag gjorde svamprundan och hittade en hel del kantareller på våra ställen.
En massa fina bilder blev det också. Jag testar lite olika inställningar på kameran och tycker att den här bilden har bra skärpa och djup.
Ett smutsigt fönster i ett uthus fångar fotografen och bloggerskan på bild.
Våra föräldrar kan inte gå omkring så mycket men tyckte att det var skönt att komma ut i den fina naturen tillsammans med "flickorna". Mamma V hade fixat god matsäck till oss alla fyra.
V och G gick en liten kort promenad på vägen sedan satt de här då syrran och jag plockade kantareller.
En liten utflykt på några timmar i den fina sommaren har gett ett fint sommarminne till mej och min syster och även till våra föräldrar.
Sonen Adam i Oslo har det bra tillsammans med kompisarna. Ingen av dem var i närheten av händelserna eller känner någon drabbad.

4 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Så himla mysigt! Kan tänka mig att dina föräldrar upplevde att även de plockade svamp även om de satt och vilade under tiden!
Du blir allt duktigare att hantera kameran och jag hoppas verkligen att du fortfarande är nöjd med ditt val;-))
Så skönt att grabben inte var i händelserna centrum i Oslo!

Gunilla sa...

Skönt för dig att sonen är välbehållen!

promenader på landet sa...

Vilken härlig dag! Kram Ia

Lotta sa...

Såå mysigt att dina föräldrar följde med!! Kram Lotta