26 december 2012

Tredagars julfirande

Kvällen före julafton var mina föräldrar, Arwid, Lotta och Adam hos oss. Här är Jens i köket och förbereder kvällsmaten.
Foto: Adam Jonsson
Jag hämtade mina föräldrar och här är de på plats i soffan. Numera är det enklare för mina föräldrar att hälsa på hos oss. På Bondegatan bodde vi på tredje våningen utan hiss.
Här är  alla samlade i soffan. Mina föräldrar har fått sina julklappar från oss. Tyvärr måste två av deras klappar bytas...
Mamma Vera hade sytt förkläden till sina barnbarn i julklapp och det var mycket uppskattat.
 Adam och mormor öppnar julklappar 
 Wow vilka killar och vad snygga förkläden de har fått i julklapp!
 Stjärnkockar!
julaftons förmiddag skottade vi snö. Sedan tog jag en liten kort promenad med kameran.
 Härligt med en vit jul!
Arwid och Adam kom till lunch. Vi öppnade julklappar, tittade på Kalle Anka och hade ett lugnt och mysigt julfirande tillsammans.
Igår, på juldagen kom Jens yngsta dotter med pojkvän. Tillsammans med dem har vi ätit god julmat, öppnat julklappar och haft ett lugnt och mysigt julfirande igen. Idag har vi trots regn och blask tagit med dem på promenad. Efter lunch var det dags för dem att åka tillbaka till Stockholm.
Vi har haft en väldigt bra jul i år

Inga kommentarer: