18 januari 2013

Ledig eftermiddag

Idag kunde jag vara ledig efter lunch. Jag åkte och hälsade på mina föräldrar en stund. Sedan åkte jag hem, gick direkt och hämtade min kamera för att att ta några vackra vinterbilder ute. Det blev lite snödis i luften samtidigt som solen sken och då visade sig en vacker regnbåge. Jag har aldrig tidigare sett en regnbåge mitt i kalla vintern. Det var egentligen ingen båge utan det liknade mer en pelare. 
Det har varit några intensiva veckor på jobbet med övertid några kvällar. Därför var det väldigt skönt att sluta lite tidigare idag. 
Här är en bild på den vackra, gamla eken utanför vårt hus.
I eftermiddag ska jag städa, göra fint och pyssla om vårt hem. Det är härligt att vara hemma när det fortfarande är ljust ute.
Jag älskar naturen som finns alldeles utanför huset. Jag älskar att bo här med min sambo J och katten Sara.

Inga kommentarer: