20 januari 2013

Yoga mot migrän

För ett tag sedan började jag med migränyoga. Jag gick ut hårt och tränade lite för intensivt i början. Jag läste sedan i boken att det rekommenderas att börja med den s.k. "testkursen". Det innebär att man börjar med 11 minuters avslappning varje dag i 7 dagar. Sedan fortsätter man med ett träningspass där samma rörelser ska utföras varje dag i 40 dagar.
Det passade inte mej särskilt bra. Jag tyckte att det var tråkiga rörelser som varken kändes bra eller roligt. Nu har jag valt ut några rörelser från boken som känns bra och jag har gjort ett eget träningsprogram som jag försöker utföra 3 gånger i veckan. Träningspasset tar c:a 40 min. Efter att jag börjat med migränyoga har min migrän ändrat sig. Vissa gånger har den varit lindrigare men några gånger har den varit långvarig och besvärlig. Det har i alla fall skett en förändring som jag tolkar som positiv och yogan känns bra för hela kroppen.
Dagens bild kommer från www.adlibris.com

Inga kommentarer: