27 februari 2013

Lantligt boende

När jag kom hem från jobbet ikväll tog jag en lugn promenad i omgivningen utanför vårt hus, njöt av naturen och ljuset. Kameran var med och jag tog några bilder.
Jag har tagit väldigt många bilder på vårt hus men aldrig med så vacker himmel bakom.
Här syns den stora, mäktiga och gamla eken till höger. Vi bor lantligt men det är ett villaområde med 40 tomter varav 9 är bebyggda. Marken här ägs numera av kommunen som hoppas få fart på tomtförsäljningen. Tidigare ägdes marken av en privatperson (en adlig storbonde).
Det ser ut som det brinner i skogen men det gör det inte, det är den vackra solnedgången. När jag var ute passade jag också på att borsta katten. När hon väl hade låtit sig övertalas njöt hon av behandlingen.
Hoppas att du också har en bra kväll!

Inga kommentarer: