17 mars 2013

Härliga helg

Nästan varje morgon har vi fin-besök av ekorren som äter frön på marken i vår trädgård där vi matar fåglarna. Den är helt otroligt söt! Den här bilden togs igår morse.
I morse vid 10-tiden tog jag en långpromenad tillsammans med vännen Maria. Sedan tog jag fram solstolarna och ställde dem i lä i solen vid ena husväggen. Där satt min sambo och jag och åt lunch och vi satt kvar ute i solen ett par timmar. Härligt! Innan vi gick in hissades vimpeln upp i flaggstången.
Katten Sara som ingick i husköpet är väldigt social och vill gärna ligga i mitt knä när vi sitter ute i solen. Hon verkar gilla oss och verkar också trivas väldigt bra tillsammans med oss. Hon är annars ganska bestämd och reserverad och verkar inte acceptera vem som helst. 
När en solstol blir ledig tar hon den direkt. Den här katten är en riktig lyxkatt och livsnjutare.
Med zoom-objektivet riktat ut mot vidderna utanför vårt hus.
Ja, det var lite rapport från mej och hur jag har haft det i helgen. Hoppas att du också har en bra helg!

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Så fin kisse! :)

Kärrans blogg sa...

Ja, Gunilla det är en fin liten katt.