20 mars 2013

Minnen, längtan, livet här och nu

Jag längtar till påsk! Jag längtar efter lite ledighet, avbrott i vardagen, sovmorgon, ta dagen som den kommer, hemmamys, lite påskmat, påskliljor och kanske lite påskgodis. Jag har ett jättebra jobb där jag trivs väldigt bra, jag har många superbra jobbarkompisar men nu vill jag bara vara lite ledig från allt på jobbet. Det vill väl alla ibland!?  

Igår morse hade vi besök av två ekorrar samtidigt. Det var omöjligt att fånga bägge på samma bild eftersom den ena ekorren skuttade omkring i full fart och den andra satt stilla och åt. Häromdagen såg sambo J en räv och jag såg en ormvråk. Här ute i "vildmarken" kan vad som helst hända!
När jag har tittat ut på snön som yr omkring idag har tänkt på var vi var för ett år sedan. Då tillbringade vi dagarna på den här underbara stranden i Jandia på Fuerteventura. Det är härligt att ha fina minnen att tänka tillbaka på ibland! Men... i år blir det ingen utlandsresa. I år satsar vi på hem och trädgård i stället. Nu när vi bor så här fint och bra har vi inte heller samma längtan efter utlandsresor som vi hade förut då vi bodde i lägenheten på Bondegatan. 

Inga kommentarer: