07 maj 2013

Trädgård - äntligen

Jag som har längtat så mycket efter trädgård de senaste fem åren har nu äntligen en egen trädgård att njuta av. Slipper alltså torka mina trädgårdstårar den här våren. Det som är extra roligt är att den här trädgården behöver en hel del omsorg, omtanke och utveckling. Det är roligt att fundera, planera och tänka på hur vi vill ha det, vilka växter som ska planteras, vilka buskar ska flyttas och hur vi vill ha vår blivande altan.  
I höstas satte jag en massa lökar. Det har tyvärr inte gett så mycket resultat men här kommer i alla fall en liten Kungsängslilja upp ur torra jorden. Den här lilla örten är bland det vackraste jag vet. Nu väntar jag bara på att den ska blomma. Jag har läst att den ska vara rådjursäker. Ni kan väl det latinska namnet? Fritillaria meleagris

Inga kommentarer: