16 augusti 2013

Min lediga fredag

Trädgårdsarbetet går framåt och vi börjar ana hur det kommer bli när allt är klart. Framför entrén har det blivit stenläggning och rabatten har snyggats till med ny kantsten som ligger rakt och fint.
Vi är mycket nöjda med kantstenarna mellan gräsmatta och grusgång. Vilken skillnad det är nu att gå i grusgången med raka, fina kanter! Rabatten till höger i gräsmattan är tyvärr felgjord och kommer att göras om i början av nästa vecka. I de jordiga partierna är det nysådda gräsfrön.
Jag har en ledig dag idag och njuter. På förmiddagen var jag i staden och köpte ett par Lee-jeans på JC. Efter lunch har jag varit ute i trädgården och fyllt på med ny jord och täckbark i häcken. Nu ska jag bara ta det lugnt och njuta av en ledig fredag.
Jag önskar alla mina bloggläsare en härlig helg! 

Inga kommentarer: