20 oktober 2013

Tid

Det är en riktigt bra söndag idag för jag är ledig i morgon och det känns verkligen helt underbart. Att ha bra balans mellan arbete och fritid är inte enkelt med ett heltidsjobb. Jag har börjat att i god tid planera någon eller några lediga dagar varje månad. Tid är något av det viktigaste vi har och det gäller att göra något värdefullt med tiden. Att jobba är kul och det ger inkomst som går till boende, mat och annat. Men ett heltidsjobb tar mycket tid från livet. Därför tycker jag att det är viktigt att prioritera ledig tid ibland, när jag får göra precis vad jag vill.
Dagens bild togs på förmiddagen idag innan jag la mig i badkaret.

1 kommentar:

Ester sa...

Pricken över i:et! Det är så viktigt att leva livet också utanför arbetet. Men att jobba heltid tar på krafterna. Skönt att planera in egentid att se fram emot när det är tungt. Kram Ester