26 januari 2014

Livsval

Nu läser jag boken "Yoga - ett livsval" skriven av Malin Berghagen. En härlig och inspirerande bok blandat med fakta, berättelser, yogaövningar och fina bilder. 
Idag tränade jag på en av övningarna i boken. På bilden såg det enkelt ut men när jag tränade tappade jag balansen hela tiden. Men med lite träning och koncentration fick jag till det =)
Nu är mitt yogapass 45 min och jag gör det fem dagar i veckan. I stället för att bli stel i kroppen, vilket är ganska vanligt i min ålder, blir jag i stället smidig, mer rörlig och får bättre balans med hjälp av yoga. Samtidigt får hjärnan vila och jag fokuserar bara på andningen och på rörelsen i övningen. För mig är yoga stillhet i rörelse.
Dagens bild kommer från Adlibris  

2 kommentarer:

Nillas hälsa & harmoni sa...

Hej!
Yoga är underbart för kropp och själ! Jag tränar lite olika former.
Malin Berghagens bok innehåller så vackra bilder och hon beskriver sin passion - yogan så målande! Om du inte har läst hennes första bok "yoga, min kropp, min själ, mitt andetag", så läs den också! Böcker som man vill återkomma till många gånger.
Trevlig blogg du har!
Hälsningar, Gunilla

Kärrans blogg sa...

TACK för boktipset, jag har inte läst den än men kommer troligen att läsa den snart.
TACK så mycket för din kommentar!
Hälsningar Kerstin