15 januari 2014

Yoga

Jag började med yoga för lite mer än ett år sedan. I början var det nytt, annorlunda, roligt och spännande. När det blev vår och sommar gjorde jag yogapassen utomhus i vår trädgård och det kändes fantastisk bra och roligt. Sedan kom hösten och jag började känna ett enormt motstånd mot att yoga. Ibland blev det bara en gång i veckan. Men jag trälade på och det gick så småningom bättre och bättre. Jag kände att jag mådde bra av att det. Jag utökade till två gånger i veckan och sedan tre pass i veckan. Sedan hände något!  
Plötsligt var det roligt att yoga igen. Jag lärde mig nya övningar och utökade tiden lite för varje övning. Nu är mitt yogapass 40 min och jag längtar efter att göra det. Det är precis som jag läst i böcker om yoga "Do your exercises, and the rest will follow".
Idag visar jag bilder på vårt hus i snö i skymning 

1 kommentar:

♥ Fyra årstider sa...

Du inspirerar mig genom att leva ditt liv, skriver inte s ofta, men jag tittar alltid på dina uppdateringar. Jag har ju också lärt mig att tycka om träning, härlig känsla. Hoppas vi ses framför :)

Kram Lotta