16 februari 2014

Må-bra-söndag

Nästan varje söndag vid 10-tiden kommer vännen Maria hit för att gå Carlslundsrundan tillsammans med mig. Det är en härlig motionsrunda på en timma. Vi mår bra av att motionera utomhus och nära naturen. Jag har läst någonstans att forskning visat att en promenad i naturen är mer avstressande än en promenad i staden. Vi går i raskt tempo men inte fortare än att vi kan prata hela tiden =)
Efter promenaden brukar jag göra mitt yoga-pass nästan direkt. I boken "Yoga - ett livsval" läser jag att yoga handlar ju inte bara om att bli vigare rent fysiskt utan också i sinnet, känslorna och tankarna. Den fysiska delen av yogan ger mig en friskare kropp och reflekterandet en känsla av frihet, en mer vaken själ, läser jag i samma bok.
Söndagar är må-bra-dagar som ger mig energi för den kommande veckan. Jag väljer att göra det jag behöver för att må bra. Mår också bra och blir glad av tulpaner!
Hoppas att alla ni bloggläsare har det bra!

1 kommentar:

nillashalsaharmoni sa...

Hej!
Promenad och sedan yoga - härlig kombination! Vackra tulpaner!
Hälsningar, Gunilla