05 mars 2014

Träning

Jag motionerar flera gånger i veckan med jogging-promenader och yoga. Min kropp och själ mår bra av det. Träningen gör nytta och numera ser jag fram mot träningspassen. Det går hela tiden bättre och bättre!
Samma sak gäller för tankar och inställningen till livet. Jag blir bra på det jag tränar på att göra. En person som ofta gnäller och klagar på det mesta, blir väldigt bra på det. En människa som oftast försöker se det positiva blir bättre och bättre på att se det som är positivt och bra.
Jag känner mig ofta tacksam över mitt liv. Jag tycker att jag har ett bra liv. Mitt arbete är oftast kul men är ibland ganska tufft och krävande på olika sätt. Att känna tacksamhet gör att jag har en positiv inställning till livet. Motsatsen är att vara otacksam, missnöjd, att hitta fel, att gnälla och klaga på allt möjligt. En sådan inställning gör livet ganska tråkigt, tror jag. 
Det jag försöker förmedla här är att det du tränar på blir du bra på. Tränar du på att ha en positiv syn på livet då blir du också bra på att se det positiva. Tränar du på att gnälla och klaga blir du superduktig på att hitta fel hos andra och hittar ofta orsaker till att vara missnöjd.

Idag har jag hittat vårtecken i trädgården.

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Hej!
Vilka kloka tankar och ord!Så rätt, så rätt! Livet blir till stora delar vad vi gör det till!
Inspirerande inlägg - härligt!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Hej!
Vad roligt att du gillar mitt inlägg =)
TACK för dina kommentarer, alltid lika roligt.
Kram från Kerstin