19 april 2014

Påskafton 2014

Påskbordet är dukat för oss, Arwid, Adam och mor (mormor) Vera
 Påskbordet går i vårens färger - gult och grönt
Adam och jag hämtade mormor (mor) Vera på Burenskölds trygghetsboende
Sedan åkte vi till kyrkogården och gjorde fint vid graven där min far, farmor och farfar är begravda.
Mor Vera och jag vid graven. Vi bytte ut jorden och planterade sedan penséer och påskliljor. Det blev hur fint som helst! Bilden är tagen av Adam
När vi kom hem till oss åt vi påskbuffé tillverkad av Jens. I påskbuffén ingår en hel del vegetariska rätter. Allt smakade väldigt bra. Här är desserten som jag gjort. Enkelt, fräscht och gott!
Vilket fint påskaftonsväder vi har haft. Vi har suttit på altanen nästan hela dagen idag. Här tar vi en promenad i fina vädret i fina naturen med mor Vera innan det är dags för eftermiddagskaffe.
Här har vi fått syn på en rovfågel!
Vi har haft en jättehärlig påskafton hemma hos oss. Vera är nu återlämnad till sitt trygghetsboende. Arwid och Adam fortsätter påskfirandet med kompisar. Jens och jag är kvar hemma där vi trivs allra bäst =)
Bilden här och bilden ovan är tagen av Arwid

2 kommentarer:

promenader på landet sa...

Ser ut som en riktigt mysig dag:) Kram Ia

Kärrans blogg sa...

Ja, Ia det var en mysig dag. Fint väder var det också =)
Kram