08 juni 2014

Göteborgsdagarna

I fredags den 6 juni kom vi fram till Göteborg vid 14-tiden. Eftersom Arwid cykeltränade inför Vätternrundan den dagen lunchade vi "bara" med Adam. Efter lunch trotsade vi regnet och tog en promenad i Trädgårdsföreningen
Vi hade tur för efter en liten stund avtog regnet. För mig som gillar trädgård var det fantastiskt att gå omkring bland alla blommor och grönt i Trädgårdsföreningen.
En mycket vacker pionknopp!
Konst på sjätte våningen, där vi bodde på Hotell Clarion Post i Göteborg. Förra gången när vi var i Göteborg bodde vi hemma hos Arwid. Den här gången bodde vi på hotell.
Igår eftermiddag var vi hemma hos min barndomsvän Maria och hälsade på. Vi fick bl.a. hemgjord flädersaft, kaffe, bärpaj med glass och grädde. Vi satt ute på deras fina uteplats. Det var jätte-jätte-kul att träffas. Här är Maria, mellandotter Malin och Marias man Mats.
Lördagskvällen tillbringade vi på Liseberg mest för att äta på en nyöppnad vegetarisk restaurang. Vi gick omkring lite, spelade på chokladhjul (Jens vann en Noblesse) och hade det väldigt bra.
Efter Liseberg tog vi "vagnen" till Ullevi och kände lite av stämningen från Håkan Hellströms spelning. Sedan tyckte J och jag att det var dags att säja Godnatt och åka vidare mot hotellet.
I morse kom Adam till vårt hotell på frukost. Arwid cykeltränade idag igen. Sedan tog Adam och jag hissen högst upp i hotellet på 13:e våningen där vi badade i poolen. Härligt bad i uppvärmd pool i solsken och med underbar utsikt över Göteborg. Bilden är från växthuset i Trädgårdsföreningen.
I väntan på tåget hem idag gick vi till Trädgårdsföreningen igen. Vi besökte växthuset där det var tropiskt klimat. Jag tror att det här är en passionsblomma.
 Porslinsblomma vid tegelvägg.
 Adam under korkeken!
Vi har haft fina dagar i Göteborg. Åker gärna tillbaka!

nillashalsaharmoni sa...

Hej Kerstin! Låter som om ni hade goa dagar i Göteborg. Ja, det är jätte vackert i Trädgårdsföreningen - en fin oas i vår stad!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Hej Gunilla! Ja, Göteborg är verkligen en fin storstad med trevlig stämning.
Kram

Göteborg är en av mina favoritstäder i Sverige. Trädgårdsföreningen är en fin oas. Det är alltid trevligt att få komma iväg några dagar. Vi brukar också välja att bo på hotell och bli lite bortskämda. Men jag har förstått att vi haft finare väder här nere i södra ändan de dagarna. Kram Bosse

Kärrans blogg sa...

Hej Bosse!
Ja visst är det härligt att resa bort ibland. Vi hade regn och rusk i fredags men sedan lyste solen på oss.