22 juni 2014

Midsommar 2014

I helgen har vi haft finbesök av min yngsta son Adam som bor och pluggar i Göteborg. Äldste sonen Arwid firade midsommar i "vildmarken" med kompisar, kanoter och tält. Adam anlände på torsdagskvällen och bilden är från promenad i skogen ganska sent samma kväll. Klockan är c:a 21.30 och det är ljust ute.
 Midsommarbukett!
Både Adam och jag gillar att vistas i naturen och därför tyckte vi att en naturupplevelse passar bra på midsommarafton. Efter midsommarlunch med sill och potatis tog vi en tur med bilen. 
Adam valde utflyktsmålet c:a 1,5 mil från oss. Här är en naturlig inramning med Kilarpssjön i bakgrunden.
Utflyktsmålet på midsommarafton var Svaneholms borgruin som också kallas för Garpe Slott. Ruinen låg i vacker midsommargrönska intill Kilarpssjön. 
Midsommardagens utflykt gick till Brahehus och till Polarmuséet i Gränna. Adam har inte bara hängt med oss utan han har också träffat sina kompisar förstås. 
Idag kom mamma Vera på besök och vi bjöd henne på tårta som jag bakat. En traditionell jordgubbstårta som blev jättegod. Jag bakade tårtbotten igår. I morse la jag ihop tårtan som är fylld med skivade färska jordgubbar, vaniljkräm och grädde. Toppade med lite spån av vit choklad och garnerade med blad av mynta.

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Så fina foton och vilken underbar tårta! Förstår att det var mysigt med besök av både son och mor. >3
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Ja det var väldigt kul och trevligt med besök och tårtan smakade bra :)
Kram från Kerstin