30 juni 2014

Positiv, glad och tacksam

Att se möjligheter i stället för hinder gör stor skillnad och det som är bra är att jag själv kan påverka hur jag tänker. Vill jag fokusera på hinder, svårigheter, det som är jobbigt och inte känns bra? Vad händer om jag i stället fokuserar på möjligheter, det som är positivt och det som faktiskt är bra? Att fokusera på det positiva och att känna tacksamhet gör stor skillnad. Det som händer är att du flyttar fokus från det negativa till det positiva. Tacksamhet är en stark kraft för att göra skillnad i livet. Kraften i uppskattning är magisk och att älska det du har gör dig öppen för att ta emot ännu mer.
De här kloka orden läste jag idag på ett lite gulnat gammalt tidningsurklipp som jag hade sparat på en anslagstavla här hemma. De här orden har påverkat mig. Jag försöker att se ännu mer positivt på saker och ting i mitt liv. Vissa dagar kan det vara svårt att vara en sån där glad person som alltid ser det positiva men det är helt klart roligare än att vara den gnälliga typen som klagar och surar.   

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kloka ord och som är sant! Visst gör det skillnad om man kan se allt det positiva och vackra i livet. Tack för påminnelsen!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Javisst det gör stor skillnad. Vi behöver alla påminnas ibland.
Kram från Kerstin