29 juni 2014

Sommar-söndag

Idag har jag en "ensamhemmadag". Min sambos son kom på besök igår och idag ville han göra en utflykt mot Vadstena och Omberg. Eftersom far och son träffas väldigt sällan tyckte jag att de kunde få umgås själva med bara varandra på utflykten. Så, när de åkte iväg i bilen fick jag en heldag med egen tid. Plockade fram min nya bok och några tidningar och satte mig i solstolen på altanen. 
Kl. 13.00 la jag mig på en filt på gräsmattan under ett äppelträd, lyssnade på mitt favoritprogram  "Sommar" i P1 från min iPad. Idag var det Fredrik Wikingsson som var sommarvärd. Han hade spelat in sitt sommarprogram hos sin farmor på hennes 90-årsdag hemma hos henne på ett äldreboende. Han pratade bl.a. om gamla människor, om att våga, att vi kan göra vad vi vill med livet, om olika händelser som haft stor betydelse för resten av livet m.m. Han avslutade med att berätta om vilket ljud som hans farmor tycker är det bästa ljudet - när telefonen ringer hemma hos henne och någon vill prata en liten stund.
Ha en fortsatt bra sommarsöndag!

Inga kommentarer: