24 juli 2014

Sommarkväll

Vilken fin sommar vi har och vilka underbara sommarkvällar! Det känns bra att vi har fått ordning på vår trädgård. Här blommar ringblommor i en av odlingslådorna.
Förra veckan planterade jag klart i den nyanlagda rabatten på framsidan. Det blev pioner, rosor och stjärnflocka.  
I vår norr-rabatt har vi bl.a. vit och röd rudbeckia, astilbe, funkia, murgröna m.m.
Här är en Echinacea purpurea d.v.s. röd rudbeckia som också kallas röd solhatt.
Häromdagen plockade jag en stor bukett lavendel och hängde på tork. Älskar lavendel! 
Den fina gruvlyktan har vi fått i julklapp av Arwid och Adam och de hade köpt den i en secondhandbutik i Göteborg.

3 kommentarer:

Razzy sa...

Jag älskar lavendel jag med, de luktar så gott och är så vackra.

Kram Eva

Anonym sa...

Underbara blommor och färger! ja, jag tycker också om lavendel och tycker om att ha en påse med torkad lavendel i "linneskåpet!"
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Hej Eva och Gunilla!
Tack för era kommentarer :)
Lavendel är min favorit i trädgården.
Kram från Kerstin