28 juli 2014

Underbara semester

Trots värme har vi fixat en hel del hemma idag. J har klippt 80 m häck, jag har rensat lite i trädgården och putsat sex fönster. Sedan var det skönt att ta en dusch och äta en god i middag ute på altanen i sommarkvällen. 
Den nyanlända katten Ulla är fortfarande extremt skygg, ligger helst och gömmer sig hela dagarna. Hon smet dock ut härom kvällen men visste inte hur hon skulle bete sig. Det kommer nog att ta tid innan hon blir en "normal" katt. Det som är bra är att katterna är sams och verkar acceptera varann.
Igår kväll var vi på konsert i grannstaden Motala. Min äldsta systers dotter/mina barns kusin medverkade på konserten. Det var verkligen jättetrevligt och fint att lyssna på tjejgruppen som sjöng och spelade. I pausen var det fika som min syster bjöd oss på ♥ 
Här är systerdotter och mina barns kusin Mari som spelade och sjöng igår och även presenterade låtarna. Under hela konserten var det värsta åskvädret utanför. Det var effektfullt med regnet som smattrade på taket, åskknallarna och blixtarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja, semester är underbart - att få göra det som man vill utan ständiga avbrott. Som att få pyssla om trädgården och avsluta med en god middag!
Härligt Kerstin!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Ja, njuter av min semester hela tiden!
Kram
/Kerstin