10 augusti 2014

Fina dagar

I fredags tog jag tåget till Göteborg för att hälsa på mina barn Arwid och Adam. Blev hämtad på stationen av Adam. Vi tog "vagnen" hem till Adam i Kålltorp. Här är vägen in till hans lägenhet. På kvällen åt Adam och jag god middag på restaurang och sedan mötte vi Arwid och hans kompisar på takterassen på Puta Madre. Det var ett annorlunda och ett mycket mysigt ställe. Jag har bott hemma hos Adam och sovit gott på soffan i vardagsrummet.
 Lördagsfrukost i Adams kök
På lördag förmiddag tog vi en shoppingrunda. Mötte så småningom Arwid och vi åt lunch tillsammans på saluhallen. Sedan tog vi en promenad mot Göteborgs stadsmuseum där vi tillbringade eftermiddagen. 
 Kul och intressant på muséet
Det regnade då vi kom ut från muséet. Vi tog "vagnen" hem till Adam, slappade lite och sedan lagade vi mat tillsammans. Här är Adams vardagsrumsfönster med byggställningar utanför.
 Arwid i Adams soffa
 Adams fina köksfönster
 Den vegetariska middagen är klar och vi är väldigt hungriga
 Idag åkte vi till Saltholmen, vi solade, åt vår matsäck, Arwid badade och plockade björnbär.
 Arwid har plockat björnbär i snåret nedanför
Jag har haft en underbar helg i Göteborg tillsammans med Arwid och Adam. Det har varit fina dagar som jag alltid kommer att minnas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det känns lite märkligt när någon annan skriver om "min" stad! :) Glad över att du tycker om staden och genom dina söner besöker några av våra pärlor i staden. Saltholmen är ju en av dem.
Fin och mysig helg du fick tillsammans med dina söner. Ja, det är givande att umgås med sina vuxna barn.
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Hej Gunilla!
Jag tycker om din stad och mina grabbar verkar stortrivas där.
Ja, jag hade en fantastisk helg =)
Kram från Kerstin