17 augusti 2014

Sommar 2014

Nu när sommaren har blivit sensommar tänker jag tillbaka på juni, juli och augusti 2014. Altanbygget blev klart den 5 juni.
Den 6 - 8 juni var vi i Göteborg och hälsade på Arwid och Adam. Vi fyra hälsade på hos min barndomsvän Maria och hennes familj i Mölndal.
Vi odlade i våra nybyggda odlingslådor för första gången. Arwid cyklade Vätternrundan på 10 timmar och vi var med vid starten och "hejade på".
Adam kom till oss i midsommarhelgen. Vi firade en lugn midsommar hemma och vi gjorde också en hel del olika utflykter. Adam träffade också sina gamla Mjölbykompisar.
Min sambos son kom på besök 29 juni och stannade ett dygn. Den 4 juli åkte sambo Jens på sitt barnbarns dop. På kvällen samma dag anlände Adam igen och stannade över helgen hos oss. Därefter kom Jens äldsta dotter med familj på besök ett dygn. 
Den 14 juli började vår fyra veckor långa semester. Vi började vår semester med att resa till Ystad Badhotell, en underbar plats vid havet.
Den 20 juli flyttade katten Ulla in hos oss. Ulla som varit innekatt fick ett annat liv hos oss på landet. På vår semester har vi också fixat en hel del i vår trädgård. Trädgården börjar bli som vi vill ha den.
Den sista helgen på semestern åkte jag till Göteborg och umgicks med mina grabbar. Underbara dagar tillsammans!
Sommaren har varit lång. Det har varit mycket sol och värme. Vi har haft fint väder alla fyra semesterveckor. Vi har varit bortresta, vi har varit hemma, vi har gjort en del utflykter, vi har haft besök och varit bortbjudna, jag har badat. Det har varit en bra sommar! 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fina, soliga dagar med givande möten! Visst är det underbart med ledighet...kravlösa dagar men också lite nytta! En bra blandning.
Kram och må gott!
Gunilla

Anonym sa...

Det verkar som du haft en härlig sommar med en bra mix av aktiviteter. Vad bra att du gillade vistelsen i Ystad.:)
Kram Bosse

Kärrans blogg sa...

Ja, det var en härlig sommar och fin semester, jag längtar tillbaka.
Kram från Kerstin