12 oktober 2014

Födelsedagsfirande

Idag har jag blivit firad av mellansyster med man och av mamma Vera som varit här på söndagsmiddag. Jag fyllde år för några dagar sedan och jag tycker att det är kul att passa på att träffas. Jag fick fina presenter, vi åt, pratade och hade en mycket trevlig stund tillsammans.
Sambo Jens fixade rostbiffen igår som vi bjöd på idag. Till rostbiffen åt vi potatisgratäng, en såssky med smak av timjan, sallad och pickles. Till dessert blev det enkel fruktsallad av mango, färsk ananas och melon med lite hallon och grädde på. Till eftermiddagskaffet bjöd vi på hembakad fransk chokladkaka med grädde och en ljuvligt god jordgubbssås.
När kalaset var slut och köket var i ordning tog jag en springtur i min motionsrunda =)   

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då får det bli en grattishälsning i efterskott! Så mycket gott ni åt...och så löpning på det! Strongt!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Tack så mycket! Ja, vi åt en massa gott, min sambo är en riktig mästerkock
Kram