16 november 2014

Myshelg

 
I fredags tog syster och jag tåget till Göteborg. I Hallsberg fick vi vänta 2 tim och 40 min pga inställt tåg. Men vad kul att äntligen komma fram till Göteborg sedan. Adam mötte mig på stationen och vi tog "vagnen" hem till Adam där Arwid var. Vi lagade god middag tillsammans hemma hos Adam. Vi fick te och hembakad sockerkaka också. Dessutom fick jag en lite försenad födelsedagspresent. Hög mysfaktor hela kvällen!
På bilden ser vi Arwid och Adam vid Skansen Kronan
I lördags mötte vi Arwid vid Haga som är en av Göteborgs äldsta stadsdelar. Kul med alla secondhand- och vintagebutiker som finns där.
Vi gick också upp på Skansen Kronan och tittade på utsikten. 
Hoppas bara att horisonten är rak och blir godkänd ;)
 Hallå, kan ni stanna där så jag får ta en bild på Er!
Efter shopping i Haga tog vi en promenad till Masthuggskyrkan som ligger alldeles intill. Inne i kyrkan var det barndop så vi fick njuta av utsidan.
Efter Masthuggskyrkan blev vi hungriga och tog en lunch på Haga Bio. Här serveras utsökt goda vegetariska rätter i en ganska speciell miljö i gamla biografen. På bilden ser vi vägen in till toaletten.

Arwid åt linssoppa, Adam och jag åt pasta. Jättegott! Efter maten satt vi kvar en stund och tittade på Arwids bilder från San Francisco och Kina bl.a.
Vi passerade skolan där Arwid pluggar och jag ville gå in och kika lite.
Därefter tog vi "vagnen" till Liseberg. Här har vi precis kommit in, vi laddar upp och värmer oss lite innan vi tar oss an "Jul på Liseberg".
Det var väldigt fint och vackert på Liseberg, mycket lampor i träden, stämningsfullt och julpyntat. Men... julstämningen infann sig inte riktigt ändå.
Jag har återigen haft fina dagar i Göteborg tillsammans med Arwid och Adam ♥

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Vad mysiga bilder! Förstår att du hade fina dagar med dina söner. Kul att se dina foton över Göteborg!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Hej Gunilla!
Ja, det var underbara dagar. Jättekul att vara tillsammans med mina söner. Göteborg är en väldigt fin stad =)
KRAM!