28 november 2014

Norrgavel i Lammhult

Idag har vi varit lediga och varit på Norrgavel i Lammhult. Vi har hämtat vår bänk till sovrummet. Bilresan tog två timmar dit och två timmar hem!
Jag kunde gå omkring och njuta av allt det vackra i butiken idag. Jag tycker om Norrgavels enkla, vackra och praktiska möbler som dessutom är svanenmärkta.
De möbler vi har köpt från Norrgavel lever vi med resten av livet. De är hållbara och är inte beroende av olika trender i inredningen. 
"Att köpa möbler för att bli lycklig är ingen smart idé. Men om man är lycklig i betydelsen att man förstår att verkligen leva, så blir det naturligt att unna sig det som känns riktigt bra.
Citat från Norrgavels hemsida
Nu ska vi göra adventsfint här hemma. Jag önskar er alla en fin första advent i helgen!
Dagens bilder är tagna i butiken Norragavel, Lammhult

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Håller med dig! Norrgavels möbler är tidslösa och i mitt tycke mycket skandinaviska!
Fina foton och jag gillar citatet.
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Kul att du tycker om mina foton från Norrgavelbutiken.
Kram