04 januari 2015

Uppleva mer

- Under 2015 vill jag uppleva mer, sa jag till min sambo häromdagen. Han tittade förvånat på mig. 
- Jag vill inte uppleva en massa olika platser, resor eller sevärdheter och sådant. Jag vill uppleva mer i stunden som är just nu
Att t.ex. känna de olika smakerna i maten vi äter, äta långsamt och njuta av mat och dryck. Det handlar också om att verkligen lyssna på den jag samtalar med utan att planera eller tänka på vad jag ska säga eller göra sedan. Att uppleva mer är också att notera mina tankar och känslor i olika situationer. Att uppleva mer i stunden som är... 
Dagens bild är på Adam och mig 141228, bilden är tagen av sambo Jens 

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Jag delar dina tankar...påminner mig ofta om att vara i nuet och njuta av stunden!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Ja, man behöver verkligen påminna sig om det.
Kram
/Kerstin