08 februari 2015

Bra bok

Jag har redan läst ut boken "Yoga Girl" som jag skrev om i förra inlägget. Jag sträckläste boken och jag är förvånad. Jag trodde inte att boken skulle vara så bra som den faktiskt är. Törs nästan inte skriva det men jag trodde att Yoga Girl var en bortskämd lyxtjej som hade det långtråkigt på Aruba och började med yoga. Det var helt fel!
Det var spännande och intressant att läsa om hennes uppväxt och hennes destruktiva ungdom, till viss del självförvållad. Att bli den hon är idag är resultat efter hårt arbete, både fysiskt, psykiskt och mentalt. Budskapet är bl.a. att alla kan förändra sitt liv om viljan finns.
Boken gav mej mycket, det är många kloka ord av en ganska ung tjej som har mycket livserfarenhet. Jag önskar att boken hade funnits när jag var 25 år, jag hade behövt den då.
I boken har jag lärt mej en hel del nytt om yoga också.
"Att välja kärlek i stället för rädsla kräver mod, men på andra sidan finns insikt."
Dagens bilder är från Jandia på Fuerteventura i mars 2012

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Visst är det spännande och inspirerande att ta del av andras erfarenheter. Har sett boken, men blev inte så inspirerad av bokens omslagsbild! Den gav mig intrycket om att boken handlar om "någon som vill visa hur duktig hon är!"
Nu får jag tänka om och be att biblioteket köper in den! tack för tipset!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Ja, jag hade också förutfattad mening om boken och författaren men fick tänka om.
/Kerstin