19 april 2015

Söndagsutflykt

Idag har jag haft hand om mamma Vera. Vi hämtade henne vid trygghetsboendet och åkte sedan till Viby Handelsträdgård.
Mamma Vera ville köpa blommor till sina balkonglådor och jag behövde lite blommor till några krukor i trädgården.
Det fanns penséer i alla färger och i olika storlekar. Förutom penséer köpte jag även ranunkel och bellis.
Min mamma fyller snart 90 år och hon har trots sina höga ålder mycket energi och gillar aktiviteter/utflykter.
Här har mamma Vera handlat blommor och ställt dem i rollatorn. När vi handlat klart fick vi lasta bilen full med jordsäckar, gödsel och blommor och det var knappt att vi fick plats med rollatorn. Vi åkte till Albackens Trädgårdsskafferi där vi fikade. Sedan tog vi med mamma Vera hem till oss. Vi gick en promenad och satt även på altanen i solen och pratade en stund innan det var dags att åka tillbaka till trygghetsboendet. Det här var en bra dag, sa mamma Vera!

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Förstår att det blev en bra dag! Riktigt mysigt tillsammans och så fina färger det är på penséerna!
Jag är glad för din skull att du har din mamma kvar i livet...ingen självklarhet.
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Hej Gunilla!
Det blev en lyckad utflykt och fint minne.
Kram