04 augusti 2015

En bra dag!

Jag älskar dagarna då jag kan vara ute i trädgården efter jobbet. Idag arbetade jag till 17.00 men det fanns ändå tid till att vara i trädgården ikväll. Det var soligt, varmt och det blåste ljumma och behagliga vindar.
Jag vattnade alla krukor och rabatter, plockade bort vissna blommor och pysslade om trädgården.
När jag ser vår vita astilbe tänker jag på vispad grädde...
Kaprifolen doftar underbart på kvällarna. Den växer nedanför vårt sovrum och den här tiden på året somnar jag med öppet sovrumsfönster och doften av kaprifol
Jag har också rensat norr-rabatten ikväll. Jag är inte riktigt nöjd med den men det kommer att bli bra. Jag har rensat bort och kastat en del växter till förmån för lavendel, rudbeckia, pion, astilbe och funkia m.m.
Dagen idag har varit en bra dag!

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Fina bilder! Vår vita astilbe är också så där vacker nu...vispad grädde...håller med! :)
Gillar fotot på den vita grinden också! Ja, visst är det skönt att kunna vara ute efter en dag på jobbet. Underbart att ha en trädgård att sköta om. Det ger ju så mycket tillbaka!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Ja, jag njuter av tiden i trädgården nu. När det är som mörkast ute är det den här tiden på året jag längtar till.
Kram