06 augusti 2015

Sensommar

Nu finns det inga bortförklaringar längre, jag har inget att skylla på, i morgon ska det bli av. Jag ska cykla till och från jobbet. Vädret är det bästa tänkbara - det är varmt, inget regn och ingen blåst. Jag är dock inte särskilt vältränad men 1,4 mil borde jag klara ändå. Cykeln är framställd i garaget med hjälmen på styret, ryggsäcken är packad, inhalatorn och cykelkläderna ligger framme, jag är förberedd och laddad. Jag längtar =)
Att ta bra bilder på mat är verkligen inte enkelt. Men... sambo J hade fixat så jättegod mat ikväll och jag kunde inte låta bli att en bild. Det är grillad fläskkarré i mycket tunna skivor med gremolata och ugnsbakade nyskördade rödbetor, morötter och lök med riven ost på. Köttet låg i en god marinad före grillningen. Vi satt ute i kvällssolen, åt och njöt av den goda maten och sensommarkvällen.
Sambo J är ledig nu  några dagar. Jag har bett honom åka till IKEA och köpa två solsängar med röda dynor till vår altan. Resten av ledigheten får han göra vad han vill ;)

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Lycka till med cyklingen! Och oj vilken smarrig kvällsmåltid...hälsa kocken!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Cykelturen gick bra, bättre än vad jag trodde :)
/Kerstin