30 augusti 2015

Sensommarsöndag

Sista söndagen i augusti känns det som att det är dags att ta farväl av sommaren. Jag har varit ute hela dagen och njutit av sommaren som fortfarande är kvar. Har legat ute på gräset och läst men när det kom en stor grön gräshoppa mot mig satte jag mig på altanen i stället. Solen har tagit och jag har fått lite färg igen.
Den nyinköpta Rudbeckian är på väg att slå i ut i blom i vår norr-rabatt.
Lavendel och stäppsalvia blommar för andra gången i år. När man klipper ned det överblommade kommer det nytt. Naturen är fantastisk!
Katten Ulla gjorde ett långt hopp från gärdesgården och landade på stenen utanför vår trädgård. Hon gjorde sedan en heroisk insats lite senare i vårt kök. En stor grön gräshoppa satt på fönsterbänken. Hon såg den, tog den och åt upp den...
Det var lite rapport från mej en lugn och skön söndag. I morgon är vi lediga =)

Inga kommentarer: