18 november 2015

Kravlöst bloggande

Det har varit en typiskt grå novemberdag idag och jag tycker om det. Jag hann ut en kort stund efter jobbet innan det blev mörkt. Som vanligt var det skönt att komma ut i dagsljus och andas frisk luft.
Efter dagens jobb hann jag ta en runda i köpcentret i vår stad. Jag hade tänkt köpa lite nya kläder. Tack och lov hittade jag inget som jag tyckte om. När jag kom hem insåg jag att jag har kläder så det räcker. Jag vill verkligen inte fastna i något behov av lyxkonsumtion med ständiga behov av att köpa nytt. Jag har mycket att lära av Arwid och Adam som är emot "slit och släng" och i stället ser möjligheter i återanvändning på olika sätt.
Det var lite tankar från mej idag. Här i min blogg skriver jag lite om vad som händer och vad jag funderar på osv. Jag har inga krav på mej själv att prestera tänkvärda ord, kloka tankar, leverera intressant innehåll eller att alltid visa fina bilder. I min blogg finns inga krav!   

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Det låter skönt och befriande - inga krav eller måsten! Det är precis som det ska vara tycker jag! Och jag tycker om din blogg precis som den är! Kloka söner du har...
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

TACK, Gunilla! Vad roligt att du tycker om min blogg =) Jag tycker om att följa din blogg.
Kram från Kerstin