21 november 2015

Skogsluft

Skönt att det är helg men... idag drog jag igång med värsta städracet här hemma. Jag ångrade mej lite när jag var mitt i det men nu när allt är klart känns det bra. Jag har gjort lite extra noggrann veckostädning, bytt lakan, vädrat kuddar och täcken, tvättat en himla massa tvätt, dammsugit sofforna (minskat mängden katthår) och lite annat också. Nu har vi rent hus!
Jag hann ut en stund innan det blev mörkt. Några hundra vildgäss passerade ovanför mig och jag hann få några av dem på bild. De hördes på långt håll och det var mäktigt att se dem flyga på väg söderut. 
Efter all städning hemma var det underbart skönt att komma ut en stund och andas skogsluft. Ser ni vildgässen som flyger ovanför träden?
 Vi bor "i ett hus vid skogens slut".
Ännu en vacker solnedgång i kväll och himlen blir orange - rosa. Det är alldeles extra vackert nu när träden är lite frostiga.

Inga kommentarer: