26 december 2015

God fortsättning!

Vi har haft huset fullt här hemma i jul och det har varit en bra jul. Det bästa var att fira julafton (nästan) alla tillsammans 
Idag har det varit min mamma Vera-dag. Vi + Arwid och Adam var hos henne i eftermiddag. På bilden ser ni hur fint det var dukat då vi kom till henne. 
Arwid var med oss en stund innan det var dags för honom att ta bussen tillbaka hem till Göteborg. Adam stannar kvar här till efter nyår!
De vita blommorna i vasen på bordet är julrosor som jag plockat i vår trädgård idag. Mamma/mormor Vera bjöd på kaffe och hembakat.
Hon fick sina julklappar från oss som hon blev mycket glad för. Hon fick en almanacka med mina bilder + två lyxiga ansiktskrämer. 
Här är en bild  från entrén i trygghetsboendet där mamma Vera bor. Det ser välkomnande ut, trevligt och harmoniskt. Bilden togs då vi var på väg ut från boendet.
Den här bilden är inte av bästa kvalitet men är ändå ganska fin. Jag tog bilden i morse på fullmånen som lyste över Carlslund. Det är ett slags magiskt ljus från fullmånen i december. Jag behöver använda stativet för att kunna ta bättre bilder när det är mörkt ute.  
Lite senare tog jag en bild över vikingagraven mot skogen i solens bleka decemberljus.

Inga kommentarer: