15 december 2015

Mitt yogapass

Dagen idag har varit en ledig dag men i morgon är det dags för jobbet igen. 
I  morse gjorde jag mitt 70 minuter långa yogapass här hemma. Jag älskar mina yogapass! Kroppen blir smidigare, jag får bättre balans och hållning. Det mest fantastiska med yogan är att jag får koll mina tankar. Jag blir lugn och avstressad, kommer i kontakt med mig själv, hittar fokus, inre styrka och mår bra. Jag kan skriva en lång uppsats om yogans positiva effekter (det finns inga negativa effekter). Efter passet dricker jag alltid ett stort glas vatten. Idag mixade jag också ihop en dryck av ett skalat äpple, en bit skalad gurka, en stjälk bladselleri, lite pressad citron och lite ingefära. Det smakade bra och kändes nyttigt =) En bra start på dagen!  

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Det låter så härligt med yoga! och jag kan bara hålla med dig om allt du skriver. Tyvärr har jag ont i mitt knä, så jag har svårt att utföra yoga som förr. Det får bli korta pass...vilket r båttre än inget alls!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Lite yoga är bättre än inget alls. Hoppas att ditt knä blir bättre snart.
Kram från Kerstin