21 december 2015

God Jul

Nu arbetar jag ytterligare två dagar och sedan får vi äntligen fira jul. 
Mina tankar inför julhelgen är att njuta av att träffa familj, släkt och vänner. 
I mitt arbete träffar jag människor, både unga och äldre, som inte riktigt vet om de kommer att överleva den här julen eller om det möjligen är deras sista jul. Vi som är friska och har det bra kan fundera över vad som verkligen är viktigt och vad vi ska sluta lägga vår energi på. Julens budskap handlar väl egentligen om att sprida ljus och värme, att sträcka ut en hand och att leva i harmoni med varandra. Att lägga kraft och energi på konflikter, bråk och tjafs är det absolut sämsta vi kan göra. Var i stället ett ljus som lyser upp vår värld, sprid kärlek, glädje, var snäll mot dig själv och mot andra.
Nu tar bloggen julledigt några dagar men vi "ses" snart igen =) 
Nu önskar jag er alla en riktigt God Jul!

3 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Så kloka ord! Du har så rätt...alla behöver vi gemenskap och värme! Och ge av detsamma! Det gör ont i mig att veta att alla inte får uppleva det...så tack ännu en gång!
Jag önskar dig en riktigt mysig jul med din familj!
Många kramar, Gunilla

Kärrans blogg sa...

TACK själv Gunilla, för allt klokt och tänkvärt du förmedlar i din blogg.
Jag önskar dig och din familj en fin och god jul!
Kramar från Kerstin

Ps. Skulle va kul att ses när jag kommer till Göteborg nästa gång =)

nillashalsaharmoni sa...

Vad roligt att du skriver det, för det önskar jag också vid ngt tillfälle! Tror vi trivs ihop! :)
Kram, kram
Gunilla