03 januari 2016

Nya vanor

Idag har jag roat mig med att städa vårt hem. Det är en så skön och härlig känsla sedan när det är nystädat och doftar såpa. Vi har två katter som är inomhus ganska mycket nu när det är snö och kallt ute. Katter är mycket renliga av sig men det blir en hel del katthår i vårt hem. Då är det skönt och praktiskt med en robotdammsugare som gör det mesta av städningen. Den blir verkligen full av katthår sedan när den utfört sitt städpass. 
Efter dagens städpass var det dags för mitt motionspass. När jag är ledig passar jag på att motionera utomhus i dagsljus. Idag var det dessutom solsken, som vi så väl behöver den här tiden på året. Jag gick lite mer än en timma och kom sedan in rödblommig om kinderna. Efter ett stort glas vatten mixade jag ihop en nyttig smoothie som jag tog med mig till badkaret.
Smoothien är gjord av äpple och en bit gurka utan skal, en stjälk bladselleri, lite riven ingefära och ½ pressad citron. Allt mixas ihop. Det smakar (ganska) gott och känns nyttigt.

1 kommentar:

nillashalsaharmoni sa...

Vilken härligt kreativ dag! Kan riktigt känna doften av såpa...skön och nyttig avslutning på din dag!
Kram, Gunilla