10 januari 2016

Sunda vanor

Jag läser mycket om detox nu och jag tycker att det är intressant. Jag har testat att mixa ihop några olika smoothies som ska vara nyttiga vid detox. Men...kroppen klarar det där med detox alldeles själv. Om jag själv inte tillför några gifter till min kropp, äter bra mat, motionerar regelbundet och har sunda vanor då det gäller sömn och stress då behövs inga detoxkurer. Jag tror dock att juice och smoothies i detoxprogrammen är nyttiga och innehåller en massa bra näring om jag tillreder dem själv av ekologiskt odlade grönsaker, frukt och bär m.m.
Idag har jag motionerat i Carlslundsrundan med vännen Maria, en promenad på lite mer än en timma. Efter promenaden dricker jag ett stort glas vatten. Sedan mixade jag ihop en smoothie på bladselleri, gurka, äpple, morot, riven ingefära, pressad citron. Det blev en vackert orange smoothie med en massa bra och nyttiga näringsämnen, en vitaminboost.  

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Det låter gott och riktigt det där! När jag har en sådan period, så brukar jag utesluta kaffe, svart te och naturligtvis alkohol. Men för övrigt äter jag som vanligt och frossar då i grönt!
Önskar dig en skön vecka!
Gunilla

Kärrans blogg sa...

Ja, det känns bra att ta hand om kropp och själ lite extra, speciellt i den här mörka tiden på året.
Kram från Kerstin