13 mars 2016

Mellofinal, motion och minimalism

På söndagar brukar jag ge mej ut i min motionsrunda efter frukost. Min runda är 6,6 km men jag brukar förlänga rundan lite ibland. Idag blev promenad-jogging-rundan 7,2 km. Målet är att successivt förlänga rundan till en mil. Den senaste tiden har jag haft bra motionsrutin. Promenad med joggingpass 2 - 3 gånger i veckan och yoga 2 - 3 gånger i veckan. Det är skönt att motionera utomhus oavsett årstid. Längtar efter att kunna göra mina yogapass utomhus snart.  
Igår kväll satt vi hemma i TV-soffan och kollade på Mellofinalen. Vad bra att rätt låt vann! Några av finalisterna hade perfekta sång- och dansnummer med fantastiskt ljus men helt utan känsla och närvaro. Låten som vann var ju ganska enkelt framförd men med en fantastisk närvaro och känsla.
Här är vårt TV-rum på övervåningen. Vi har ett ganska minimalistiskt hem som vi trivs med. När vi började skapa ett liv och hem tillsammans hade vi inte så mycket. Det första vi köpte gemensamt var IKEA-soffan som vi har som TV-soffa numera. Det har tagit lite tid men vi har ett hem. 

Inga kommentarer: