20 mars 2016

Solig söndag

Vilken underbar söndag, sol hela dagen! I eftermiddag var mamma Vera här och vi bjöd på god fika på vår altan. Hon satt och njöt i solen och vi bjöd på en variant av semla. Min sambos surdegscroissant fylld med hemgjord mandelmassa och vispad grädde. Jättegott och mäktigt, jag behöver inte äta mer idag.   
Jag har tagit en liten kort promenad idag och katten Sara följde med. Jag har inte kunnat motionera alls i helgen eftersom jag har någon slags förkylning och känner mej lite krasslig.
Katten Ulla har också varit sjuk. Hon har matvägrat och sovit i c:a 2 dygn. Nu verkar hon må bättre, äter och dricker lite och även varit utomhus idag.   

2 kommentarer:

nillahalsaharmoni sa...

Sjuka katter och människor...jag är också krasslig! Men det verkar övergående...
Gott bakverk...alltid nå´t!
Krya på dig!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Tack Gunilla!
Vi får krya på oss båda två.
Kram från Kerstin