05 augusti 2016

Strandbaden Falkenberg

I måndags förmiddag åkte vi mot Falkenberg. Vi lämnade vårt hem och katterna i tryggt förvar hos Jens dotter.
Vi har bott på Falkenberg Strandbad som ligger precis vid den härliga och långa sandstranden. Vi fick ett fint rum med stor balkong och havsutsikt på tredje våningen.
Det var Beachvolley-SM utanför hotellet och både volleybollspelare och badande fick plats på den långa stranden. Från vår balkong hade vi full koll på nästan alla matcher.
Vi har haft varierande väder och vi har varit ute nästan hela dagarna. Jag har badat i havet vilket var underbart skönt och härligt. Havet kändes ljummet och vågorna var så där lagom höga.
Byggnaden längst till höger är Falkenberg Strandbad där vi bott i fem dagar. Läget är fantastiskt fint, jag älskar närheten till strand och hav.
 Måsarna svävade över oss, troligen ville de hitta något ätbart
Att sitta på stranden vid havet, höra vågorna och titta på måsarna är sommar och semester
På stranden var det verkligen mycket energi och glädje tack vare alla volleybollspelare och publiken. Varken Jens eller jag är särskilt sportintresserade men vi tyckte att det var kul att titta på matcherna från vår balkong.
 Vi har haft underbart fina dagar på Skrea strand i Falkenberg.
Jag som älskar att vara vid havet har varit på den bästa plats man kan tänka sig.
 Det blev många och långa promenader på stranden
När Jens checkade ut oss idag passade jag på att ta några bilder från hotellets lounge 
Det här var första gången vi bodde på Strandbaden i Falkenberg och jag tror absolut att vi återkommer.
Nu är vi hemma igen. Vår katt- och husvakt har gjort ett bra jobb när vi varit bortresta! Nu ska det fixas en god middag till oss alla tre.

2 kommentarer:

nillahalsaharmoni sa...

Hej!
underbara bilder från er semestervistelse i Falkenberg! Läste också ditt föregående inlägg och det är ju så skönt att byta miljö och uppleva något annat än det vanliga även om det också är bra.
Ja, närheten till naturen är så underbart och inte minst då havet!
Må så gott!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Hej!
Ja det betyder verkligen enormt mycket att byta miljö ibland. Havet på sommaren är ett måste för mig.
Ha det så bra, Gunilla!
Kram