16 augusti 2016

Sunda vanor

Jag har nästan inte motionerat alls under min semester. Jag har inte direkt varit stillasittande men det har bara blivit några enstaka motions-promenader och yogapass. Nu har jag tagit tag i mitt motionerande och sedan vi kom hem från Göteborg har jag motionerat varje dag. I morgon kväll får gräsklippningen bli dagens motionspass och sedan får det bli en vilodag.   
Jag har också förändrat lite i mina frukostvanor och bytt ut yoghurt och müsli mot chiapudding. Chiafrön innehåller mängder av nyttigheter som t.ex. antioxidanter, vitaminer och omega 3. Jag toppar puddingen med exv. lite färska bär, valnötter, kokosflingor m.m. Det gäller bara att komma ihåg att förbereda kvällen före.
Sunda mat- och motionsvanor är en förutsättning för att må bra!    

Inga kommentarer: