09 oktober 2016

Fina dagar i Göteborg

Nu har vi precis kommit hem från fina dagar i Göteborg tillsammans med Arwid, Lotta och Adam. Har även träffat min barndomsvän Maria och hennes man Mats.
Har tänt en brasa nu, sitter i soffan och tittar på alla bilder. Är oerhört glad och tacksam över alla fina upplevelser tillsammans, upplevelser som blir minnen för livet. 
För oss som bor i en småstad är det ju en upplevelse i sig att åka spårvagn :)
I fredags kväll träffades vi på Göteborgsoperan. Jag hade bokat middag på restaurangen innan föreställningen "Hair".
Här är Lotta, Adam och jag på Göteborgsoperans restaurang. Vi äter en mycket god och perfekt tillagad torskrygg med goda tillbehör. Härligt med fönsterbord, att kunna se ut över vattnet precis utanför. (Jag blundar oftast på bild, vet inte varför men det blir nästan alltid så.)
Bilden är tagen av Jens
Arwid som är vegetarian åt friterade dumplings med grönsaker och goda såser. Solen lyste på oss där vi satt och det var nästan lite overkligt att vara där, alla vi tillsammans ♥
Bilden är tagen av Jens 
Här är Lotta (som är Arwids flickvän och sambo) och Adam på restaurangen
Bilden är tagen av Jens
 Snart blir vi insläppta till våra platser på första balkong. Vi satt bra och såg bra!
Musikalen "Hair" var en häftig föreställning i högt tempo. Det var fantastiskt bra sång, musik och dans men vi saknade en handling och "röd tråd" att följa genom föreställningen. Efter föreställningen fortsatte kvällen på baren i restaurang HAK. Arwid fixade gott bubbel som jag blev bjuden på (det var ju min födelsedag).  
I lördags förmiddag var Adam, Jens och jag på Röhsska Muséet några timmar. Sedan träffade vi Mats och Maria som kom cyklande från Mölndal. Vi åt lunch tillsammans med dem och det var väldigt trevligt att hinna umgås med dem några timmar och prata. 
På kvällen var Adam, Jens och jag hemma hos Arwid och Lotta. En supertrevlig lördagskväll med god mat, prat och spel hemma hos Arwid och Lotta i deras fina och mysiga lägenhet.
Efter maten spelade vi "Ticket to ride", Adam vann stort och jag förlorade. Jag fick fina födelsedagspresenter, en drömfångare som jag hade önskat mig och en bok om trädens hemliga liv. Lotta fick födelsedagspresenter från Jens och mej eftersom hon fyllt år för ett tag sedan.
TACK Arwid, Lotta och Adam för underbart fina dagar tillsammans med Er i fina staden Göteborg!
Arwid har tagit bilderna från lördagskvällen

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Helt enkelt en fin och angenäm helg!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Ja, det var en underbar helg!
Kram