09 november 2016

Yoga hemma

Den här mörka årstiden gör jag flera yogapass varje vecka. När det är mörkt ute känns det bättre att motionera inomhus. Jag har ett yogarum här hemma och behöver alltså inte åka iväg någonstans. Mitt yogapass är på c:a 70 minuter. Jag börjar alltid med 20 minuter meditation och avslutar med 10 minuters avslappning däremellan gör jag mina olika övningar sittande, liggande och stående. Att yoga är bra, speciellt för en bättre balans, både kroppsligt och mentalt.
Dagens bild är vår groventré förra vintern

3 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Vad härligt det låter med ett eget yogarum! Men jag undrar ändå över om du inte saknar att yoga med andra ibland?
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Hej Gunilla!
Nej, jag har inget behov av att yoga tillsammans med andra människor. I mitt arbete har jag kontakt med väldigt många människor i olika situationer och kan känna att det blir en "överdos" av mänskliga kontakter. Jag tycker om att träffa familj, släkt och vänner men jag har inget behov av andra människor i min träning.
Det jag kan sakna är en instruktör som verkligen kan yoga och kan vägleda, ge tips och råd.
Ha en fin helg!
Kram från Kerstin

nillashalsaharmoni sa...

Jag förstår precis efterom jag också har människor runt mig i mitt arbete. Jag tänkte närmast på att behöva en bra instruktör som du själv nämner som visar och vägleder.
Kram, Gunilla