14 januari 2017

Naturbilder

Idag har naturen utanför ändrat sig flera gånger. Jag som är amatörfotograf har haft fullt upp att hinna fotografera alla skiftningar i vädret och i naturen. Vill man få fina naturbilder får man passa på när vädret och ljuset visar sig från sin bästa sida. I morse såg det ut så här med ett ymnigt snöfall.
En liten ek på en höjd i en glänta i skogen med grå himmel bakom.
En lugn och stilla morgon med ett vackert snöfall i en alldeles tyst skog.
Innan jag kom hem igen hade det slutat snöa. Härligt att börja dagen med en lugn promenad i en tyst skog. 
Några timmar senare hade den grå himlen blivit intensivt blå. Då var det bara att hämta kameran, på med alla kläder och ge sig ut och ta några bilder på fina naturen igen. Senare tittade solen fram och då gav jag mig ut igen för att ta några bilder.
 En liten björk i eftermiddagssolen på andra sidan vikingagraven
Här är mitt favoritmotiv, idag i vacker eftermiddagssol och ett tunt lager snö.
Ha en fortsatt fin helg allesammans!

Inga kommentarer: