15 januari 2017

Premiär för utomhuslunch

Idag hade vi premiär för lunch utomhus! Egentligen tog jag fram solstolarna idag till katterna för att de ska kunna värma sig och ha det bra på dagarna då vi arbetar. Men... när det var dags för lunch sken solen från klarblå himmel, det var lite takdropp och sambo skottade bort all snö på altanen. Så, vi tog med oss lunchen ut, satt i solen, njöt av god lunch och av solen som värmde. 
Ja, vi har verkligen haft en härlig helg här hemma. Ingen särskilt planerat förutom att ta hand om vårt hem med städning, tvätt och lite annat pyssel. Sambo har som vanligt lagat supergod mat som även räcker till några lunchlådor i veckan och dessutom bakat (surdegs-)bröd.
Tog en "selfie" idag... dags att byta ut min profilbild på Facebook som är 3½ år gammal. Det är alltid lite läskigt att se mig själv på bild men så här ser jag ut ifall det är någon som undrar. Ibland kan jag tycka att det är lite läskigt att se hur jag åldras, samtidigt är det väldigt roligt att leva och få vara med i livet. Man får stå ut med sina ålderstecken och vara glad och tacksam för livet. 

5 kommentarer:

Marie sa...

Mysigt med utomhuslunch! Visst är det lite svårt att vänja sig vid foton på sig själv, inombords är man ju samma som för tjugo år sedan fast ändå inte. Man har så mycket mer livserfarenhet och som du skriver man får vara tacksam för livet och stå ut med ålderstecknen.

Kärrans blogg sa...

Hej Marie!
Ja, mysigt att kunna ta vara på möjligheten att äta utomhus, rekordtidigt i år.
På insidan känns det som man är den man alltid har varit men med mer erfarenhet av livet.
/Kerstin

nillashalsaharmoni sa...

Så mysigt att kunna sitta ute och äta lunch...solen måste ha värmt på ordentligt! Visst är det lite svårt att se sig själv på bild, men det är ju som du säger att ålderstecken får man stå ut med. Men om man mår bra på insidan, så tror jag att det syns på utsidan. Och du ser mycket nöjd ut! :)
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

TACK Gunilla! Ja, jag är verkligen glad och tacksam över mitt liv.
Ja och solen värmde skönt på altanen, men vi hade dunjacka och mössa för att inte frysa.
Kram från Kerstin

Anna sa...

Vacker som en vårdag!