03 januari 2017

Vila och omtanke

Idag hade jag möjlighet att sluta jobba lite tidigare. Jag åkte hem för att vila och kurera mej. Jag är sällan sjuk men nu har jag en envis och en på östgötska riktig trälig hosta. Jag blir trött eftersom jag hostar även på nätterna. Jag kurerar mej med mina vanliga inhalationer + extra kortison vid förkylningar men hostan ger sig inte. Så idag mixade jag ihop en härlig vitaminboost när jag kom hem.
Min vitaminboost består av äpple (vi har egna Ingrid Marie), morot, apelsin, bladselleri och ingefära. Den smakar ljuvligt gott, känns nyttig och vitaminrik.
Hämtade sedan kudde och täcke, la mig i soffan och tog med mig en kopp Detox-te. Nu ska jag ligga här resten av dagen och kvällen, läsa, vila och bara ta det lugnt.
I boken "Leva Mitt år 2017" läste jag idag ett kapitel om kroppen. Kroppen säger ifrån då något är i obalans och behöver då lite extra uppmärksamhet och omtanke. Kroppen är gjord för att fungera väl och vet oftast själv vad den behöver. Ibland behöver vi känna efter för att kunna ge kroppen det den behöver. 

4 kommentarer:

Razzy sa...

Hoppas du kryar på dig fort. Eva

Kärrans blogg sa...

TACK, Eva! Ja, jag hoppas på att snart vara frisk igen.
Kram från Kerstin

nillashalsaharmoni sa...

Hej Kerstin! Sänder dig en krya-på-dig-hälsning! De där vitamindrinkarna kan inte annat än göra gott!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Tack Gunilla! Det får bli en vitamindrink ikväll igen.
Kram från Kerstin