08 februari 2017

Fröhandel

Idag har jag beställt fröer från Impecta Fröhandel. Jag längtar nu efter att börja odla och plantera, längtar ut till trädgården till ljusa, varma dagar och kvällar. Den här tiden på året är en transportsträcka till trädgårdssäsongen, tycker jag. På bilden ser vi solrosen "Hella".
Jag köpte också frö till kantlobelia "Mix Palace". Jag brukar ha en liten tuva kantlobelia i våra sommarplanteringar i både krukor och rabatter.
Dill är ett måste i våra odlingslådor. Jag älskar dill, speciellt nyplockad och solvarm dill. Det doftar sommar! 
Egna morötter är ju något av det godaste som finns. Morötter brukar trivas och växa bra i våra odlingslådor. Det här är en mix med orange, gula och vita morötter.
Och så lite sallad förstås. Den här sorten heter "Galiano". Det som är bra med odlingslådor är att sniglarna inte orkar klättra upp i lådorna och äta upp salladen.
Vi brukar även odla potatis, lök, rödbetor, gräslök, persilja, kryddor och ibland tomater, ärter m.m.
Dagens bilder har jag lånat från Impecta fröhandel

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Just nu är det lite vinter ute och det är ok...särskilt en sådan solig dag som idag! Inne har vi vår...har köpt fina vårblommor till köket! Visst är det trevligt och gott med egen skörd...om man har plats! :)
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Ja, visst är det härligt med vårblommor inne i väntan på våren.
Ha en fortsatt fin helg!
Kram