25 februari 2017

Uteliv

När vi satt ute på altanen och åt lunch idag tog jag några bilder på fåglarna som får mat i vår trädgård. Efter en veckas arbete längtar jag ut och vill vara utomhus så mycket som möjligt, det var ju också strålande sol idag :) 
I morse efter frukost tog jag på mej träningskläderna och gav mej ut i motionsrundan. Jag förlänger min runda lite ibland, jag skulle gärna vilja klara 1 mil framöver. Idag blev rundan 7 km, det kändes bra att både springa och promenera.
De senaste veckorna har det blivit tre joggingpromenader och minst ett yogapass per vecka och det känner jag mej nöjd med. För att må bra måste jag ut i friska luften, röra på mej och motionera. För några år sedan tappade jag bort det där med motion och det var verkligen inte bra. Då samlade jag på mej några extra stresskilon, var trött och "seg". 
Jag är tacksam över att min kropp (oftast) fungerar som den ska. Jag vill ta hand om kropp och själ med rörelse, vila, sunda vanor, näringsrik och bra mat, glädje och goda tankar. Att motionera och röra på kroppen är lika nödvändigt som att kroppen behöver mat och dryck, sömn och vila. 
Önskar er alla en fortsatt fin helg!

Inga kommentarer: